2010-12-17 @ 09:21:20 |

Inlupp 6 – Marknadsmixen


Marknadsmixen handlar om dem fem P: na, produkt, plats, pris, påverkan och personal.


Onoffs produkter:
Företaget taget tänker väll inte speciellt mycket på hur varorna paketeras och hur kartongerna ser ut. Utan lägger nog mer tid på hur designen skall se ut på själva varan. T.ex. en exklusivare tv har oftast en finare design med vissa finesser som inte den billigare tv:n har. Men egentligen har dem i princip samma funktioner. Sen istället för att lägga pengar på att kartongerna skall vara fina så gör dem istället så att varorna blir billigare.


Onoffs plats:
Onoff har butiker runt om i hela Sverige och dessutom runt om i norden. Man kan inte säga att man har något speciell Onoff på något speciellt ställe. Utan man vet i alla fall att de finns en Onoff i alla storstäder.


Onoffs priser:
Priserna är varierande beroende på om produkten är ny eller gammal, eller vad de är för märke på produkten. Priserna sjunker på vissa produkter på grund av att efter några år ersätts produkten oftast med nya, bättre uppdateringar. Priserna kan betalas på olika vis så som kredit, kontant, avbetalning och faktura.


Onoffs påverkan:
Har en del olika påverkan till exempel som tevereklamer, direktreklam och även ibland kan man se skyltar vid exempelvis t-banan eller olika busshållsplatser. Oftast har dem reklam på nedsatta varor som skall locka dit fler kunder.


Onoffs personal:
Onoff är en fysisk butik och behöver alltså då personal. Personalen har ganska stor påverkan på vad du väljer. Personalen på Onoff kan hjälpa dig med dina val så du får de du verkligen söker, till exempel tv apparater, datorer, mobiler m.m.


Kommentarer
Postat av: Annsofie

Bra sammanställd marknadsmix

2010-12-21 @ 20:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback