2010-12-15 @ 10:31:42 |



Inlupp 5 – Den tuffa konkurrensen


Onoff använder sig utav kostnadsöverlägsenhet. Då företaget satsar på låga kostnader som gör att dem kan konkurrera med andra företag. Men de är inte alltid att deras priser är lägst utan ibland handlar de även mycket om vad för kvalitet dem kan erbjuda kunden. Tanke på att dem är ett detaljhandelsföretag som säljer bland annat vitvaror är kvalitet en väldigt viktigt del för företaget. Så de dem försöker konkurrera med är bra kvalitet till låga priser. Lite samma som deras affärsidé, tycker det mesta speglar sig på företagets affärsidé. Däremot märker man att dem satsar på denna strategi på grund att de inte lägger lika mycket tid och pengar på reklam som bland annat El Giganten och Media Market gör. Förr tyckte jag att de var mer reklam än var de är idag, de kan ju även vara att reklamerna inte gått med den vist som dem hoppats på, för att reklamerna inte har lockat kunderna ordentligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback