2010-12-24 @ 09:59:06 | Vardagsliv
Fem saker man inte ska ha dåligt samvete över på julafton:

1) Frossandet.
Julafton är enda dagen på hela året då det är fullkomligt legitimt att ha något ätbart i käften konstant, från tidig morgon till sen kväll.

2) Skilsmässoeffekten.
Som skilsmässobarn är det lätt att få dåligt samvete över att man inte kan fira jul med båda föräldrarna. Men det var ju inte DITT beslut att bryta upp familjen, eller hur? Väljer man som föräldrar att separera - ja då får man räkna med att vissa jular firas utan barn.

3) De uteblivna svindyra klapparna.
Alla har faktiskt inte råd att köpa presenter för tusentals kronor. När det gäller materiella ting så är det faktiskt tanken som räknas

4) Att du inte orkar åka runt till alla hundrafemtioelva släktingar.
Vad är det egentligen för fix idé att vi prompt måste träffa exakt alla på just julafton? Det finns ju 364 andra dagar om året då man kan ses.

5) Stökhemmet.
På julen ska allting vara skinande rent med bonade golv och nyputsade fönster. Ursäkta? Tillåt mig googla "bonat golv", vad betyder det ens? Näe vet ni vad, då har jag roligare saker för mig. Det är dessutom helt omöjligt att hålla hemmet skinande när man har en Pappa som ser det som sin livsuppgift att stöka ner allt det som jag just har städat upp.

Japp. Med denna lista skriven så sopar vi nu undan det dåliga samvetet och så har vi alla en riktigt fin julafton idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback